ဒီစာအုပ္ထဲက ျဖစ္ပါတယ္။
ဂ်ပန္ပညာရွင္တစ္ဦးက သူ႔အျမင္ကို ဒီလိုတင္ျပလိုက္ပါတယ္။ ဘာအျမင္လဲ ဆိုေတာ့.... လူမ်ဳိးႏုိင္းယွဥ္မႈ အျမင္ျဖစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးအမီးမ်ားရဲ႕ ႏိုင္းယွဥ္မႈေတြျဖစ္တယ္။ သူျမင္ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုက မိခင္ေတြရဲ႔ သားသမီးအေပၚ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ပံုေတြ မတူညီေၾကာင္းကို ဒီလိုတင္ျပခဲ့တယ္။
တစ္ခါက သူဟာ တရုတ္ျပည္က ေက်းရြာတစ္ရြာကို သြားေရာက္ျပီး ေလ့လာခဲ့တယ္။ ရြာထဲက ကေလးငယ္ေတြက အုပ္စုလိုက္ ေဆာ့ကစားေနၾကတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္က တျခားတစ္ေယာက္ကို အႏိုင္က်င့္ေန တယ္။ အႏိုင္က်င့္ခံရတဲ့ ကေလးက ေအာ္ငိုေတာ့ ငိုသံကို ၾကားတဲ့မိခင္ဟာ ထြက္လာျပီး အႏိုင္က်င့္တဲ့ ကေလး
ကို “ ဘာျဖစ္လို႔ သူ႔ကို အႏိုင္က်င့္ရတာလဲ... ထပ္ရိုက္ၾကည့္ ငါအေၾကာင္း သိေစရမယ္” လို႔ ေအာ္ေငါက္ေတာ့ တယ္။
ဂ်ပန္ပညာရွင္က အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ေတြ႔ေတာ့ အဂၤလန္မွာ သူေတြ႔ခဲ့ဖူးတဲ့ တူညီတဲ့အျဖစ္ကို သြားသတိရမိတယ္။ အႏိုင္က်င့္ခံရတဲ့ ကေလးရဲ႔ မိခင္က တစ္ျခားတစ္ေယာက္ကို “သူ႔ကို ဘာလို႔ အႏိုင္က်င့္ရတာလဲ.. အားလံုးက သူငယ္ခ်င္းေတြပဲ သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္ ေနၾကေပါ့” လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။
အဂၤလိပ္မိခင္က ကေလးေတြကို အက်ဳိးအေၾကာင္းရွင္းျပတယ္။ တရုတ္မိခင္က ဒီကေလးေတြကို အက်ဳိးအေၾကာင္း ရွင္းျပေနလဲ အပိုပဲ နားလည္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ဒီလိုမိခင္ရဲ႕သင္ျပပံုက ကေလးငယ္ကို မေကာင္းတဲ့ အက်င့္ ႏွစ္မ်ဳိးရေစတယ္။ တစ္မ်ဳိးက မွီခိုခ်င္တဲ့စိတ္၊ အႏိုင္ယူလိုတဲ့စိတ္ က်န္တစ္မ်ဳိးက ေတြးေတာဆင္ျခင္ဥာဏ္ နည္းလာတတ္တာေတြျဖစ္တယ္။
အဂၤလန္မွာ ေနတုန္းက အဂၤလိပ္မိတ္ေဆြ တစ္ဦးအိမ္ကို သူ အလည္အပတ္ သြားေရာက္ခဲ့တယ္။ မိတ္ေဆြရဲ႕သား ၅ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္က သူနဲ႔ ျမင္းအတူစီးဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္။ ျမင္းစီးဖို႔ ဂတိေပးခဲ့ျပီး ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျမင္းအတူ မစီးျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ကေလးရဲ႔ မိခင္က “ ရွင္ဘာျဖစ္လို႔ ကေလးကို လိမ္ရတာလဲ... မလုပ္ႏိုင္ရင္ ဘာလို႔ ကေလးကို ဂတိေပးခဲ့တာလဲ” လို႔ စိုးရိမ္ျပီး ေျပာေတာ့တယ္။
သူ အားတုန္႔အားနာျဖစ္ခဲ့ျပီး အေရွ႔တိုင္းမွာ အေျပာမ်ားတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို သူ သတိရလာမိတယ္။ “ကေလးကို ေခ်ာ့တာ... ကေလးေခ်ာ့တာ” အေခ်ာ့ခံျပီး ၾကီးလာတဲ့ ကေလးက လူတိုင္းကို ယံုၾကည္တတ္ပါသလား... အေနာက္တိုင္းလူေတြရဲ႔ ကေလးငယ္ကို ဆံုးမသင္ျပပံုေတြက အေရွ႔တိုင္းထက္ ပိုအေလးေပးျပီး အက်ဳိးအေၾကာင္း ပိုသင့္ျမတ္ၾကတယ္။
ႏိုင္းႏိုင္းစေန ဘာသာျပန္သည္။
Print this post
ဂ်ပန္ပညာရွင္တစ္ဦးက သူ႔အျမင္ကို ဒီလိုတင္ျပလိုက္ပါတယ္။ ဘာအျမင္လဲ ဆိုေတာ့.... လူမ်ဳိးႏုိင္းယွဥ္မႈ အျမင္ျဖစ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးအမီးမ်ားရဲ႕ ႏိုင္းယွဥ္မႈေတြျဖစ္တယ္။ သူျမင္ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုက မိခင္ေတြရဲ႔ သားသမီးအေပၚ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ပံုေတြ မတူညီေၾကာင္းကို ဒီလိုတင္ျပခဲ့တယ္။
တစ္ခါက သူဟာ တရုတ္ျပည္က ေက်းရြာတစ္ရြာကို သြားေရာက္ျပီး ေလ့လာခဲ့တယ္။ ရြာထဲက ကေလးငယ္ေတြက အုပ္စုလိုက္ ေဆာ့ကစားေနၾကတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္က တျခားတစ္ေယာက္ကို အႏိုင္က်င့္ေန တယ္။ အႏိုင္က်င့္ခံရတဲ့ ကေလးက ေအာ္ငိုေတာ့ ငိုသံကို ၾကားတဲ့မိခင္ဟာ ထြက္လာျပီး အႏိုင္က်င့္တဲ့ ကေလး
ကို “ ဘာျဖစ္လို႔ သူ႔ကို အႏိုင္က်င့္ရတာလဲ... ထပ္ရိုက္ၾကည့္ ငါအေၾကာင္း သိေစရမယ္” လို႔ ေအာ္ေငါက္ေတာ့ တယ္။
ဂ်ပန္ပညာရွင္က အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ေတြ႔ေတာ့ အဂၤလန္မွာ သူေတြ႔ခဲ့ဖူးတဲ့ တူညီတဲ့အျဖစ္ကို သြားသတိရမိတယ္။ အႏိုင္က်င့္ခံရတဲ့ ကေလးရဲ႔ မိခင္က တစ္ျခားတစ္ေယာက္ကို “သူ႔ကို ဘာလို႔ အႏိုင္က်င့္ရတာလဲ.. အားလံုးက သူငယ္ခ်င္းေတြပဲ သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္ ေနၾကေပါ့” လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။
အဂၤလိပ္မိခင္က ကေလးေတြကို အက်ဳိးအေၾကာင္းရွင္းျပတယ္။ တရုတ္မိခင္က ဒီကေလးေတြကို အက်ဳိးအေၾကာင္း ရွင္းျပေနလဲ အပိုပဲ နားလည္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ဒီလိုမိခင္ရဲ႕သင္ျပပံုက ကေလးငယ္ကို မေကာင္းတဲ့ အက်င့္ ႏွစ္မ်ဳိးရေစတယ္။ တစ္မ်ဳိးက မွီခိုခ်င္တဲ့စိတ္၊ အႏိုင္ယူလိုတဲ့စိတ္ က်န္တစ္မ်ဳိးက ေတြးေတာဆင္ျခင္ဥာဏ္ နည္းလာတတ္တာေတြျဖစ္တယ္။
အဂၤလန္မွာ ေနတုန္းက အဂၤလိပ္မိတ္ေဆြ တစ္ဦးအိမ္ကို သူ အလည္အပတ္ သြားေရာက္ခဲ့တယ္။ မိတ္ေဆြရဲ႕သား ၅ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္က သူနဲ႔ ျမင္းအတူစီးဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္။ ျမင္းစီးဖို႔ ဂတိေပးခဲ့ျပီး ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျမင္းအတူ မစီးျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ကေလးရဲ႔ မိခင္က “ ရွင္ဘာျဖစ္လို႔ ကေလးကို လိမ္ရတာလဲ... မလုပ္ႏိုင္ရင္ ဘာလို႔ ကေလးကို ဂတိေပးခဲ့တာလဲ” လို႔ စိုးရိမ္ျပီး ေျပာေတာ့တယ္။
သူ အားတုန္႔အားနာျဖစ္ခဲ့ျပီး အေရွ႔တိုင္းမွာ အေျပာမ်ားတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို သူ သတိရလာမိတယ္။ “ကေလးကို ေခ်ာ့တာ... ကေလးေခ်ာ့တာ” အေခ်ာ့ခံျပီး ၾကီးလာတဲ့ ကေလးက လူတိုင္းကို ယံုၾကည္တတ္ပါသလား... အေနာက္တိုင္းလူေတြရဲ႔ ကေလးငယ္ကို ဆံုးမသင္ျပပံုေတြက အေရွ႔တိုင္းထက္ ပိုအေလးေပးျပီး အက်ဳိးအေၾကာင္း ပိုသင့္ျမတ္ၾကတယ္။
ႏိုင္းႏိုင္းစေန ဘာသာျပန္သည္။
No comments:
Post a Comment